Butiker Kundtjänst kidsbrandstore.se
DE / SE / FI / DK / NO / NL
Sök

Vanliga frågor & svar - KidsBrandStore Outlet

Beställning

Kan jag ändra i/avsluta en beställning?

Nej, du kan tyvärr inte ändra i din beställning. Vi kan eventuellt hjälpa dig med att avbeställa en beställning om den inte gått för långt i vårt system. Våra lagermedarbetare arbetar väldigt fort och flitigt men skicka ett mail till info@kidsbrandstore.se så fort du kan så lovar vi att göra det bästa för att hjälpa dig. Har din beställning gått för långt i processen så ber vi dig att hämta ut paketet på ombudet iallafall och göra en retur direkt. För ett ej uthämtad paket tar vi ut en kostnad på 200 kr.

Varför kan jag inte välja faktura?

När det kommer till betalning- och fakturafrågor så måste vi tyvärr hänvisa dig vidare till Klarna då det är Klarna som har hand om alla våra frågor kring betalning. Klarnas telefonnummer är: 08-120 120 100

Måndag-fredag: 08-22

Lördag & Söndag: 10-17

Helgdagar: Stängt

Jag har fått fel produkt levererad, vad ska jag göra?

Då vill vi börja med att be om ursäkt för detta. Hör av dig direkt till vår kundtjänst info@kidsbrandstore.se så hjälper vi dig hur du går tillväga.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse, varför inte?

Har du kikat i skräpposten? Det händer ibland att orderbekräftelsen hamnar där. Annars kan det vara så att du råkat skriva in fel mailadress. Kontakta då vår kundtjänst på info@kidsbrandstore.se så hjälper vi dig vidare.


Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Vanligtvis så har du din beställning inom 1-3 arbetsdagar. Vid högtider och större reor kan det ibland ta några dagar extra, vi hoppas att ni har överseende med detta.

Kan man ta bort/lägga till en produkt i min beställning?

Nej, vi har tyvärr inte möjlighet att lägga till en produkt på en redan lagd beställning. Det vi eventuellt kan hjälpa dig med är att ta bort hela beställningen. Det plockas i ett väldigt högt tempo ute på vårt lager så risken är stor att ordern redan har gått för långt i processen, men har vi möjligheten så hjälper vi dig självklart att ta bort beställningen. Hör av dig till info@kidsbrandstore.se.

Kan man byta adress på en leverans som gått iväg ifrån er?

Nej, vi kan tyvärr inte ändra adressen på en leverans som redan lämnat oss.

Kan man byta namn på en leverans som skickats iväg ifrån er?

Nej, av säkerhetsskäl så byter vi aldrig namn på en beställning. Om ni skrivit fel namn så ber vi er att kontakta oss på info@kidsbrandstore.se så berättar vi vilka valmöjligheter du har.

Var är min beställning?

Bring kan du se status på din beställning.


Byte & Retur

Jag vill göra en retur, hur går jag tillväga?

För att göra en retur klicka här och registrera returen digitalt. Lägg sedan ner produkten i påsen och sätt på den förklistrade returetiketten och lämna till ditt ombud.

Hur långt öppet köp har ni?

Vi har 14 dagars öppet köp. För att detta ska vara giltigt så behöver plaggen vara oanvända och alla etiketter måste vara kvar.

Jag vill göra en retur/byte och har en obetald faktura, hur gör jag då?

Du kan rapportera till Klarna att du har skickat plagg i retur. Då pausar dom fakturan till dig, detta kan du göra i Klarnas app, via deras hemsida eller på telefon 08-12012010. När vi har hanterat returen så skickar Klarna en uppdaterad faktura till dig. Eller så väljer du att betala fakturan då blir du återbetald när vi har hanterat din retur.

Det är varje kunds eget ansvar att hålla koll på sin faktura.

Jag vill byta en produkt, hur gör jag?

För att göra en retur/byte klicka här och registrera returen digitalt.

Lägg sedan en ny beställning på det du önskar istället. Med en ny beställning kommer även en ny betalning/faktura. Det du skickar tillbaka kommer att hanteras precis som vid en retur. Om du byter till ett likadant plagg men en annan storlek och priset skiljer sig på din nya beställning så justerar kundtjänst detta åt dig förutsatt att bytet sker inom 14 dagar. Återkom bara till vår kundtjänst med det nya ordernumret så hjälper de dig!


Reklamation

Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?

KidsBrandStore Outlet följer vid eventuella reklamationer konsumentköplagen (konsumentverket.se.)

Om du vill reklamera en vara så ber vi dig att registrera ärendet här .

Vår reklamationsavdelning återkopplar sedan till dig via mail.


Övrigt

En vara är slut i lager - kommer den in igen?

Vi försöker alltid att få påfyllning på det som tagit slut men det är svårt att veta om vi kommer att lyckas eller ej. Vårt bästa tips är att hålla utkik på hemsidan och så håller vi tummarna att du får tag i plagget.